Jn 4; 27-30

…de mégsem mondta egyikük sem…

Tiszt, tisztség, tisztelet; így következnek egymásból a fogalmak s velük a jelzett tevékenységek, viselkedési formák, szokások, magatartásformák, dolgok. A tanítványok nem merik Jézust felelősségre vonni, hogy miért beszélget zsidó férfi egy samáriai asszonnyal. Rend, ahol mindenkinek helye, szerepe, felelőssége, tisztje, tisztsége van; ez a rend nem az egyenlősdi hamis rendje, hanem itt igen is vannak alá-fölé rendeltségek, szerepek, feladatok, de működik a kölcsönösség is. Nem arról szól, hogy egyeseknek minden, másoknak semmi, hanem vannak az életnek területei, ahol inkább az egyik szava, akarata dönt, másutt a másiké s ami a legfontosabb mindenki helye, szerepe, feladta fontos és nélkülözhetetlen a nagy egész működéséhez. A tanítványnak nem feladata számonkérni a Mestert, a gyereknek nem szerepe a felnőttség, a nőnek a férfié stb. még akkor sem, ha minden abba az irányba mutat, hogy mindenki lehet minden és mindenki mindenkor…..de ez csak minket magunkat tesz tönkre, az atyai teremtést, a fiúi megváltást és a Lélek általi megszenteltetést NEM.

Szentpály–Juhász Imre, Egyetemi Lelkigondozói Szolgálat

Loading


Közzétéve:

Szerkesztő:

Címkék: