Felsőoktatási témákkal folytatódott október 10-én a Károli Szabadegyetem. Az ismeretterjesztő rendezvénysorozat meghívott vendége Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter volt, akivel Trócsányi László rektor, az est házigazdája beszélgetett.
Az eseménynek ezúttal az impozáns Károlyi–Csekonics-palota bálterme adott otthont, s a beszélgetés kezdetén Hankó Balázs politikusi pályájának kezdetével ismerkedhettek meg a résztvevők. Miniszter úr gyógyszerészként végzett, karrierútjának egyes állomásain pedig mindig azt tartotta legfőbb célkitűzésének, hogy vajon mivel szolgálhatja legjobban az adott közösséget. Politikusként elsősorban azokat a lehetőségeket szeretné megteremteni, amelyek előre viszik az adott ügyet, legyen szó akár felsőoktatási témáról. Hankó Balázs a magyar felsőoktatási intézményekről, az egyházi és vidéki egyetemek kiemelt szerepéről is beszélt, s elsősorban arról, hogy a kormány célja a fiatalokért felelős felsőoktatás erősítése.
A beszélgetés során a bolognai rendszer okozta kihívásokról, a mesterképzésre jelentkezők csökkenő létszámáról, és az összegyetemi szinten növekvő hallgatói létszámadatokról is szó esett. A szakképzés és az egyetemi oktatás összekapcsolásának fontossága is szóba került, ugyanakkor a Károli-egyetemet érintő konkrét kérdések kapcsán a bölcsészképzés és a jogászképzés helyzete is kiemelt figyelmet kapott. Hankó Balázs arra is felhívta a figyelmet, hogy miért fontos, hogy a felsőoktatásba jelentkezők átlagéletkora növekedjék, s milyen követendő példákat lehet hasznosítani a külföldi egyetemek jó gyakorlatából. Szóba kerültek az európai diploma bevezetésének lehetséges veszélyei, s a modellváltó egyetemek esetében az Erasmus-program helyett bevezetett új Pannónia Program is. A felvételi rendszer megreformálásával a hazai felsőoktatási intézmények autonómiája nőtt, mellyel az egyetemek saját karakterüket, sajátosságukat tudják hangsúlyozni.
Természetesen napjaink egyik legnagyobb kihívását jelentő kérdése is napirendre került: vajon hogyan lehet jól hasznosítani a mesterséges intelligenciát az oktatásban? Miért fontos, hogy a távoktatás nyújtotta lehetőségek mellett mégiscsak valós közösségek alakuljanak az egyetemeken? Számos aktuális kérdés merült fel a beszélgetés során, melyet teljes terjedelmében visszanézhetnek az egyetem YouTube-csatornáján.