Tanulni és tanítani – sikeresen és eredményesen zárult Nagykőrösön az OTDK

Április 16-án eredményhirdetéssel egybekötött ünnepséggel zárult a 37. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciója Nagykőrösön, a rendezvénynek ezúttal is a Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ színházterme adott otthont.

A döntőben 31 tagozatban összesen 209 különböző tudományos dolgozatot mutattak be fiatal kutatók. Munkájukat több mint 80 főből álló tudományos zsűri értékelte. A középiskolai tagozatban 9 középiskolás számolt be pedagógiai projektje megvalósításáról. A konferencián mintegy 100 határon túli megfigyelőt, résztvevőt köszönthettünk. Nagykőrös városában a háromnapos rendezvény ideje alatt több mint 600 vendég fordult meg.

Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók

„Éljenek és dolgozzanak úgy, hogy a tankönyv ne eltakarja, hanem felemelje ezeket a kis fejeket” – üzente összegzésül a konferencián részt vevő hallgatók számára Gloviczki Zoltán, az OTDT alelnöke, utalva a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció logójának ábrájára. Kiemelte, hogy a TDK egy folyamatos munka, felkészülés, ugyanakkor a szervezet többnyire változatlanul, ám az aktuális kihívásokhoz folyamatosan igazodva működik immár hetven éve. Gloviczki Zoltán hozzátette, hogy ötven évvel ezelőtt, ezen a napon mutathatták be tudományos eredményeiket a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció első résztvevői, annak idején a versenyzők között volt például Hauser Zoltán és Kis-Tóth Lajos is, akik azóta már szakmájuk elismert professzorai, s többek között az elmúlt napokban zsűritagokként támogatták a jelen fiatal tehetségeit. A latin eredetű konferencia szó az emberek összegyűjtésére utal, s így tágabb értelemben az egymástól való tanulás lehetőségét hordozza. „A konferencián mind tanulunk, és mind elviszünk magunkkal valamit” – hangsúlyozta Alelnök úr. Véleménye szerint a konferencia az a plusz lépés a hallgatók életében, amivel személyesen gazdagíthatják mind környezetünk, mind saját életüket.

Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók

Körtvélyesi Attila, Nagykőrös város polgármestere saját személyes OTDK-s emlékeit felidézve köszöntötte a szekció résztvevőit. Visszaemlékezett, hogy már a konferenciára való felkészülés alatt mennyi többletet kapott, s mennyire szerette a folyamat minden állomását. Saját tapasztalata, hogy most polgármesterként is érzi az egykori konferencia hatását, s azt a pluszt, amit a felkészülés és a verseny során annak idején kapott. Nagykőrös város nevében elmondta, a konferencia a közösség és az összefogás sikere, valamint azt is kiemelte, hogy a városvezetés mindig is értékként tekintett a Pedagógiai Kar munkájára, a város büszke a szívében működő tudásközpontra. Polgármester úr bízik benne, hogy a résztvevők szakmai életútjuk egyik fontos mérföldkövének tekintik majd a nagykőrösi konferencián való szereplést.

Az ünnepi esemény programját Prószéky Gábor Széchenyi-díjas magyar programtervező matematikus, nyelvész, egyetemi tanár rendkívül érdekes és aktuális tudományos kérdésekről szóló Nyelv és világ – Kérdések és válaszok a mesterséges intelligencia nyelvi képességeivel kapcsolatban című előadása színesítette.

Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók

A rendezvényen Palencsár Enikőt, a Miskolci Egyetem hallgatóját érte a megtiszteltetés, hogy átvehette a Pro Scientia Reménység kitűzőjét, a Doktoranduszok Országos Szövetségének különdíját pedig Malmos Vanessza, a Pécsi Tudományegyetem hallgatója kapta. A szekció programjában összesen kilenc középiskolás diák is bemutatta kutatási eredményeit, az ő munkájukat a Pedagógiai Kar külön elismerésben részesítette.

Az ünnepség végén Kaposi József, a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció elnöke és Pap Ferenc dékán átadta a stafétabotot az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar képviseletében Pintér Krekić Valéria dékán asszony részére, hiszen két év múlva Szabadkán rendezik meg a szekciót.

Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók Tanulni és tanítani - ünnepélyes eredményhirdetés - fotók

A szekció 31 tagozatában egyetemünkről 22 hallgató mutathatta be pályamunkáját. Összesen 2 első helyezést, 2 második, 1 harmadik helyezést és 5 különdíjat nyertek hallgatóink.

I. helyezést ért el:

Szova Zsuzsanna Eszter neveléstudomány mesterszakos hallgató A környezeti és a hitéleti nevelés kapcsolata a magyarországi református óvodákban című pályamunkájával, témavezetője: Bárdi Árpád főiskolai docens.

Takácsné Szabó Melinda neveléstudomány mesterszakos hallgató „De nehéz az iskolatáska…” – Az eredményes óvoda-iskola átmenet elősegítése, a korai lemorzsolódás lehetőségének csökkentése az óvodai nevelésben című pályamunkájával, témavezetője: Gombos Norbert főiskolai tanár.

II. helyezést ért el:

Garzó Gréta tanító szakos hallgató Betekintés az általános iskoláskorú gyermekek rajzi képességeibe Paál Ákos fejlődéselméletének tükrében című pályamunkájával, témavezetője: Tóth Alisa egyetemi adjunktus.

Ottrok Evelin óvodapedagógus szakos hallgató Az élőszavas mesemondás és a népmesék szerepe a pedagógiai gyakorlatban Mit tanulhat egy pedagógus a mai mesemondóktól? című pályamunkájával, témavezetője: Kovács Tibor Attila egyetemi tanársegéd.

III. helyezést ért el:

Oláh Orsolya Ágnes csecsemő- és kisgyermeknevelő szakos hallgató A téri tájékozódás fejlődése és összefüggése a matematikai képességekkel kora gyermekkorban című pályamunkájával, témavezetője: Csontosné Buzás Zsuzsa egyetemi adjunktus.

Különdíjat kapott:

Balla Diána Anna óvodapedagógus szakos hallgató „Slow” és „flow” a gyermeknevelésben című munkájáért, témavezetője: Bárdi Árpád főiskolai docens.

Kamenik Klaudia tanító szakos hallgató Az Ádám–Kodály Énekes könyv-sorozat és metamorfózisai című pályamunkájával, témavezetője: Hargita Péter Árpád főiskolai tanár.

Karácsonyné Czene Veronika Harmatka, Székely-Kis Ivett, Zsiros Katinka Márta tanító szakos hallgatók Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése olvasásórán A Bee-Bot használatának hatásai című munkájukért, témavezetőik: Tóth Etelka főiskolai tanár és Fehér Ágota egyetemi docens.

Kis Zoltán Patrik és Nagy Georgina tanári mesterképzési szakos hallgatók a Kép – hang – szöveg Babits Mihály Jónás imája című versének tanítása során című munkájukért, témavezetőjük: Sebők Melinda egyetemi docens.

Papp Dorottya kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgató Mesterséges intelligencia a stockfotósok árnyékában című pályamunkájával, témavezetője: Dringó-Horváth Ida habilitált egyetemi docens.

 

A záróünnepség az alábbi oldalon visszanézhető:

Szakirányú továbbképzések

Szakirányú továbbképzések

Közösségi Média

Közösségi média

Kultúra, közélet

Rádió

Károli Podcast

Károli Podcast

Károli Klub

Károli Podcast

Könyvtár

Könyvtár logó

Tudomány, kutatás

Tudomány, kutatás

Galéria

galéria, fotógép