Károlis eredmények a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencián

Március 24-én vette kezdetét a hallgatói tehetséggondozás legfontosabb fóruma, a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencia. 2025-ben egyetemünk két szekciónak is otthont adott: március 24–26. között az Állam- és Jogtudományi Szekciónak Budapesten, április 14–16. között a Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciónak Nagykőrösön.

A 16 tudományterületi szekcióban elért károlis eredmények az alábbiakban olvashatók: (Cikkünk a szekciók eredményeivel folyamatosan frissül.)

 

Közgazdaságtudományi Szekció – 2025. április 28–30.

Különdíjban részesült:

Gernedl Sára emberi erőforrások alapképzési szakos hallgató A MAD Scientist szerepe a magyar kisüzemi söriparban (2014–2024) című pályamunkájával, témavezetője: Pelles Márton egyetemi adjunktus;

Hegyi Bernadett Zsanett emberi erőforrások alapképzési szakos hallgató Új munkavállalói normák? Z generáció igényei, elvárásai és szervezeti alkalmazkodás című pályamunkájával, témavezetője: Valkó Vivien egyetemi adjunktus.

Had- és Rendészettudományi Szekció – 2025. április 22–24.

Különdíjban részesült:

Csák Borbála nemzetközi tanulmányok alapképzési szakos hallgató A közel-keleti biztonsági helyzet változásainak hatása a török EU-csatlakozásra című pályamunkájával, témavezetői: Manzinger Krisztián egyetemi adjunktus és Prieger Adrienn egyetemi adjunktus;

Sziládi Levente jogász szakos hallgató A különleges jogrend egy messzi-messzi galaxisban című pályamunkájával, témavezetője: Balássy Ádám Miklós egyetemi adjunktus.

Művészeti és Művészettudományi Szekció – 2025. április 23–25.

3. helyezést ért el:

Rézműves Roland osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Vérnász - heterarchikus és hierarchikus rendezői eszközök használata drámatanár szakos hallgatókkal című pályamunkájával, témavezetője: Bethlenfalvy Ádám egyetemi docens.

Különdíjban részesült:

Mag Eszter színháztudomány mesterképzési szakos hallgató Önismereti kísérlet - A részvételiség és a ritualitás elemeinek vizsgálata egy alkotófolyamat során című pályamunkájával, témavezetője: Domokos Johanna egyetemi docens.

Társadalomtudományi Szekció – 2025. április 24–26.

1. helyezést ért el:

Kertész Dóra teológia szakos hallgató Minden út Rómába vezet – A történeti hitelesség és az evangélium hirdetésének kapcsolata Lukácsnál Az apostolok cselekedetei 27. fejezete alapján című pályamunkájával, témavezetője: Balla Péter egyetemi tanár;

Szabó Katinka szociológia alapképzési szakos hallgató Amit a selyemharisnya nem tud eltakarni – Vizsgálat a női testszőrzettel és a szőrtelenítéssel kapcsolatos attitűdökről című pályamunkájával, témavezetője: Török Emőke egyetemi docens.

2. helyezést ért el:

Dobos Gábor szociológia szakon végzett hallgató A karizmatikus uralom megjelenésének vizsgálata Orbán Viktor Facebook-oldalán az orosz-ukrán háború kitörését követő három hétben, témavezetői: Sztárayné Kézdy Éva egyetemi docens és Török Emőke egyetemi docens;

Lágler Kristóf Bálint szociológia alapképzési szakos hallgató „Amikor edzés van, nem számít ki vagy” – Az edzői autenticitás kategóriáinak és implikációinak vizsgálata utánpótláskorú sportolók példáján című pályamunkájával, témavezetője: Pólos László egyetemi tanár;

Veres Ábel szabad bölcsészet alapképzési szakos hallgató Vallástalan keresztyénség. Bonhoeffer teológiájának aktualitása a 21. századi Magyarországon című pályamunkájával, témavezetői: Horváth Orsolya egyetemi docens és Kodácsy Tamás egyetemi docens;

Wachtel Eszter Julianna társadalmi-viselkedéselemzés mesterképzési szakos hallgató Evészavarok okai és hatásai című pályamunkájával, témavezetője: Balogh Eszter egyetemi docens.

Különdíjban részesült:

Balázs Andrea vallástudomány mesterképzési szakon végzett hallgató Magyar ferences misszió az Egyesült Államokban, A Kapisztrán Szent János kusztódia története 1922-1993 című pályamunkájával, témavezetője: Sarnyai Csaba Máté egyetemi docens;

Nagy Krisztián Alex társadalmi-viselkedéselemzés mesterképzési szakos hallgató Isten igéjén túl? Istentiszteleteken elhangzó magyar nyelvű prédikációk tartalmi elemzése című pályamunkájával, témavezetője: Tóth Gergely egyetemi docens;

Orosz Adrienn szociológia mesterképzési szakon végzett hallgató A kisgyermekes szülők apasággal kapcsolatos attitűdjei egy interjús kutatás eredményei alapján című pályamunkájával, témavezetője: Sztárayné Kézdi Éva egyetemi docens;

Páll László teológia szakos hallgató Régi és új irányok a tibériási prózai elválasztó akcentusok kutatásában című pályamunkájával, témavezetője: Péntek Dániel Gábor egyetemi adjunktus.

Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció – 2025. április 22–24.

1. helyezést ért el:

Fodor László pszichológia alapképzési szakos hallgató Mindfulness egy fenntarthatóbb világért? A tudatos jelenlét, a természettel való viszony, az öko-szorongás és a környezettudatos cselekvés kapcsolata című pályamunkájával, témavezetője: Radnóti István egyetemi adjunktus;

Simai Johanna pszichológia alapképzési szakos hallgató Az Országos kompetenciamérés feladataiban megjelenő tartalmak és a szocioökonómiai státusz kapcsolata című pályamunkájával, témavezetője: Gergely Bence egyetemi tanársegéd.

2. helyezést ért el:

Baier Anita, Reddington Kata pszichológia mesterképzési szakos hallgatók Az önegyüttérzés mint védőfaktor a szenzoros szuperérzékenység és tünetpercepció kapcsolatában című pályamunkájukkal, témavezetőjük: Köteles Ferenc egyetemi tanár;

Hári Anna pszichológia alapképzési szakos hallgató A feladatnehézségek változása a minta elemszám függvényében Rasch modell esetén című pályamunkájával, témavezetői: Gergely Bence egyetemi tanársegéd és Takács Szabolcs egyetemi docens;

Kiss Anna Borbála pszichológia alapképzési szakos hallgató Evangélikus iskolák diákjainak spirituális jólléte az iskolai bevonódásuk és vallásosságuk függvényében című pályamunkájával, témavezetői: Fábri György egyetemi docens (ELTE) és Gergely Bence egyetemi tanársegéd (KRE);

Krasznai Csenge Zoé pszichológia alapképzési szakos hallgató A szocioszexualitás pszichológiai háttértényezőinek vizsgálata: Demográfiai tényezők, nemi szerepek, kötődés és a „sötét” személyiségjegyek összefüggései című pályamunkájával, témavezetője: Rózsa Sándor egyetemi docens;

Szénási Annamária pszichológia mesterképzési szakos hallgató Az aktív idősödés testi és pszichológiai dimenzióinak vizsgálata című pályamunkájával, témavezetői: Rózsa Sándor egyetemi docens és Arató Judit egyetemi tanársegéd;

Tőkés Bernadett pszichológia alapképzési szakos hallgató Az affektív érintés fiziológiai hatásai című pályamunkájával, témavezetője: Köteles Ferenc egyetemi tanár.

3. helyezést ért el:

Gergely Anna és Ostorics Lúcia Teodóra pszichológia alapképzési szakos hallgatók Pozitív testi intervenciók hatása az affektív állapotra című pályamunkájukkal, témavezetőjük: Szemerszky Renáta egyetemi docens;

Győri Borbála pszichológia alapképzési szakos hallgató Japán hallgatók versengés percepciója a magyar felsőoktatásban című pályamunkájával, témavezetője: Fülöp Márta egyetemi tanár;

Hackermüller Trícia Claudia pszichológia alapképzési szakos hallgató Az észlelt tanári kiégés kapcsolata a tanulmányi motivációval, iskolai kreatív klímával és az iskolai kötődéssel középiskolás tanulók körében című pályamunkájával, témavezetője: Radnóti István egyetemi adjunktus;

Juhász Lili osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Önszabályozott tanulás és tanulási eredményesség – Esettanulmány egy nyolcosztályos gimnáziumban című pályamunkájával, témavezetője: Pesti Csilla egyetemi adjunktus;

Rönkös Fanni pszichológia alapképzési szakos hallgató A szakmai identitás változása a motiváció és a jövőkép tükrében című pályamunkájával témavezetője: Koltói Lilla egyetemi docens;

Tulok Fanni kommunikáció- és médiatudomány alapképzési szakos hallgató Olvasásnépszerűsítő kampányok hatékonyságának vizsgálata az alfa generáció körében című pályamunkájával, témavezető: Kovács Krisztina egyetemi docens.

Különdíjat nyert:

Erdélyi Veronika pszichológia mesterképzési szakos hallgató A simogatás (affektív érintés) akut pszichológiai és élettani hatásai című pályamunkájával, témavezetői: Köteles Ferenc egyetemi tanár és Szemerszky Renáta egyetemi docens;

Gyurkó Veronika és Zsigmond Etel pszichológia mesterképzési szakos hallgatók Az összeesküvés-elméletek pszichológiai háttere című pályamunkájukkal, témavezetőjük: Rózsa Sándor egyetemi docens;

Máté Miklós Bendegúz osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Tanulói perspektivák az online együttműködésben – egy empirikus kutatáson keresztül című pályamunkájával, témavezetője: Pesti Csilla egyetemi adjunktus;

Thuróczy Réka pszichológia alapképzési szakos hallgató Klímaszorongás a nem, lakóhely, világnézet és általános szorongás tükrében című pályamunkájával, témavezetője: Radnóti István egyetemi adjunktus;

Tóth Dorián pszichológia mesterképzési szakos hallgató Pozitív pszichológiai tényezők hatása a kardiovaszkuláris rizikóészlelésre című pályamunkájával, témavezetője: Csabai Márta egyetemi tanár.

Humán Tudományi Szekció – 2025. április 15–17.

1. helyezést ért el:
Slánicz Balázs Japán-tanulmányok mesterképzési szakos hallgató A honosítás és idegenítés tendenciájának változásának vizsgálata japán–magyar műfordításban című pályamunkájával, témavezetője: Somodi Júlia egyetemi docens;

Gulyás Liliána
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató „manche nebelflecken löset kein auge auf” – die repräsentierbarkeit von traumata in W. G. Sebalds Die Ausgewanderten und Austerlitz című pályamunkájával, témavezetője: Kovács Edit egyetemi docens;

Dancs Szilvia Laura
anglisztika mesterképzési szakos hallgató Grief in 19th-century american poetry című pályamunkájával, témavezetői: Györke Ágnes egyetemi docens és Ruttkay Veronika egyetemi docens;

Szakál Sára
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató A reflexió terei: az elmélet és a tapasztalat kölcsönhatása egy részvételi kutatásban című pályamunkájával, témavezetője: Heltai János Imre egyetemi docens.

2. helyezést ért el:

László Sára
keleti nyelvek és kultúrák alapképzési szakos hallgató A magyar gyermekirodalom japán fordításai. Az onomatopoeiák fordításának vizsgálata párhuzamos korpuszon című pályamunkájával, témavezetője: Somodi Júlia egyetemi docens;

Tóth-Csiki Zsuzsanna
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató A megértés útjai Oravecz Imre Máshogy mindenki más című kötetében című pályamunkájával, témavezetője: Mészáros Márton egyetemi docens;

Németh Barbara Katalin
irodalom- és kultúratudomány mesterképzési szakos hallgató Testpoétika Borbély Szilárd költészetében című pályamunkájával, témavezetője: Pataki Viktor egyetemi adjunktus;

Moldován Bence
germanisztika alapképzési szakos hallgató Funktionen der bildenden Kunst im Frühwerk von Thomas Mann. Bildvorlagen in Vision, Fiorenza und Der Kleiderschrank című pályamunkájával, témavezetője: Kovács Edit egyetemi docens;

Varga Laura Dana
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Personal and political nexus: the letters of Queen Elizabeth I to the Duke of Anjou című pályamunkájával, témavezetője: Stróbl Erzsébet egyetemi docens;

Faragó Gábor
történelem alapképzési szakos hallgató A pragmatica sanctio említései és értelmezései 1848-49-ben című pályamunkájával, témavezetője: Hermann Róbert egyetemi tanár;

Mezei Emese
történelem mesterképzési szakos hallgató Magyar zsidó munkaszolgálatosok szovjet hadifogságban a szovjet és magyar források tükrében című pályamunkájával, témavezetője: Bognár Zalán egyetemi docens;

Molnár Lilla
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Magyarország és Kuba közötti műszaki és tudományos együttműködés alakulása a TESCO iratok tükrében, 1960–1980 című pályamunkájával, témavezetője: Horváth Emőke egyetemi docens;

Szabó Karina Brenda
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Építőtáborok a Kádár-korszakban a helvéciai állami gazdaság kunbaracsi példájának bemutatásával című pályamunkájával, témavezetője: Rigó Róbert tudományos főmunkatárs.

3. helyezést ért el:

Ford Monika
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Geschichte von unten in Arno Geigers Roman Unter der Drachenwand című pályamunkájával, témavezetője: Kovács Edit egyetemi docens;

Viola Krisztián
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Foszforeszkál az üres levegő - makro- és mikroszerkezeti elemzés József Attila egyes (tájvers?)-töredékeiről, témavezetője: Pataki Viktor egyetemi adjunktus;

Pintér Laura Franciska
irodalom- és kultúratudomány mesterképzési szakos hallgató Variációk a bizonytalanságra a kortárs magyar regényirodalomban című pályamunkájával, témavezetője: Horváth Csaba egyetemi docens;

Széll Veronika
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Die Verbreitung der Prosa von Babits im deutschen Sprachraum című pályamunkájával, témavezetői: Sebők Melinda egyetemi docens és Kovács Edit egyetemi docens;

Stempel Katica
keleti nyelvek és kultúrák alapképzési szakos hallgató A japán és magyar szójátékok osztályozása és elemzése című pályamunkájával, témavezetője: Szemerey Márton egyetemi tanársegéd;

Mezei Renáta
történelem mesterképzési szakos hallgató Feleséget külhonból! Új irányok a Capeting királyok házasságpolitikájában a 12. század második felében című pályamunkájával, témavezetője: Gálffy László egyetemi docens;

Mérész Anna
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Szolnok adózói 1713 és 1728 között című pályamunkájával, témavezetői: Nagy Marianna egyetemi tanár és Czoch Gábor egyetemi docens.

Különdíjat nyert:

Pecsenya Éva
Japán-tanulmányok mesterképzési szakos hallgató Japán anyanyelvi beszélők és japánul tanuló magyarok japán nyelvű dalszövegekre adott érzelmi reakcióinak vizsgálata című pályamunkájával, témavezetője: Somodi Júlia egyetemi docens;

Kárpáti Lilla Edit
anglisztika mesterképzési szakos hallgató Retranslating Emily Dickinson’s “Success”: A Comparative Analysis of Hungarian Translations by Amy Károlyi and István László Géher című pályamunkájával, témavezetője: Mudriczki Judit egyetemi docens;

Ésik Anna
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Kulinarischer Wortschatz kontrastiv: Die Struktur und Semantik von Gerichtnamen im deutsch-ungarischen Vergleich című pályamunkájával, témavezetője: Szatzker Szilvia egyetemi docens;

Mérész Anna
osztatlan tanári mesterképzési szakos hallgató Adófizetők Jászberényben, Karcagon és Mezőtúron az 1828. évi országos összeírás alapján, témavezetője: Nagy Marianna egyetemi tanár;

Lakatos Máté Ferenc
történelem alapképzési szakos hallgató Az 1904-1905-ös orosz-japán háború egy elfeledett magyar katonautazó, Spaits Sándor szemével című pályamunkájával, témavezetője: Bobay István egyetemi tanársegéd.

Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció – 2025. április 14–16.

1. helyezést ért el:

Szova Zsuzsanna Eszter
neveléstudomány mesterszakos hallgató A környezeti és a hitéleti nevelés kapcsolata a magyarországi református óvodákban című pályamunkájával, témavezetője: Bárdi Árpád főiskolai docens.

Takácsné Szabó Melinda
neveléstudomány mesterszakos hallgató „De nehéz az iskolatáska…” – Az eredményes óvoda-iskola átmenet elősegítése, a korai lemorzsolódás lehetőségének csökkentése az óvodai nevelésben című pályamunkájával, témavezetője: Gombos Norbert főiskolai tanár.

2. helyezést ért el:

Garzó Gréta
tanító szakos hallgató Betekintés az általános iskoláskorú gyermekek rajzi képességeibe Paál Ákos fejlődéselméletének tükrében című pályamunkájával, témavezetője: Tóth Alisa egyetemi adjunktus.

Ottrok Evelin
óvodapedagógus szakos hallgató Az élőszavas mesemondás és a népmesék szerepe a pedagógiai gyakorlatban – Mit tanulhat egy pedagógus a mai mesemondóktól? című pályamunkájával, témavezetője: Kovács Tibor Attila egyetemi tanársegéd.

3. helyezést ért el:

Oláh Orsolya Ágnes
 csecsemő- és kisgyermeknevelő szakos hallgató A téri tájékozódás fejlődése és összefüggése a matematikai képességekkel kora gyermekkorban című pályamunkájával, témavezetője: Csontosné Buzás Zsuzsa egyetemi adjunktus.

Különdíjat kapott:

Balla Diána Anna
óvodapedagógus szakos hallgató „Slow” és „flow” a gyermeknevelésben című munkájáért, témavezetője: Bárdi Árpád főiskolai docens.

Kamenik Klaudia
 tanító szakos hallgató Az Ádám–Kodály Énekes könyv-sorozat és metamorfózisai című pályamunkájával, témavezetője: Hargita Péter Árpád főiskolai tanár.

Karácsonyné Czene Veronika Harmatka
, Székely-Kis Ivett, Zsiros Katinka Márta tanító szakos hallgatók Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése olvasásórán – A Bee-Bot használatának hatásai című munkájukért, témavezetőik: Tóth Etelka főiskolai tanár és Fehér Ágota egyetemi docens.

Kis Zoltán Patrik
és Nagy Georgina tanári mesterképzési szakos hallgatók a Kép – hang – szöveg Babits Mihály Jónás imája című versének tanítása során című munkájukért, témavezetőjük: Sebők Melinda egyetemi docens.

Papp Dorottya
kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgató Mesterséges intelligencia a stockfotósok árnyékában című pályamunkájával, témavezetője: Dringó-Horváth Ida habilitált egyetemi docens.

Állam- és Jogtudományi Szekció – 2025. március 24–26.

1. helyezést ért el:

Mutlak Jázmin
A digitális bizonyítékok jelentősége a büntetőeljárásban, különös tekintettel a kriptovalutával elkövetett bűncselekményekre című dolgozatával; Témavezetője: Dobrocsi Szilvia egyetemi docens.

Telekesi Bálint
A mértékes ügyészi indítvány főbb aspektusai és hatása a büntetőeljárásra című dolgozatával; témavezetője: Czine Ágnes egyetemi tanár.

Fülöp Virág
Zoofília és a büntetőjog: nemzetközi szabályozás és hazai kihívások című dolgozatával; témavezetője: Domokos Andrea egyetemi tanár.

Szabó Panni Luca
Az egész életen át tartó tanulás szerepe a munkajogban, különös tekintettel a képzési szabadság dilemmájára és a tanulmányi szerződésre című dolgozatával; témavezetői: Kun Attila egyetemi tanár és Pál Lajos megbízott oktató.

3. helyezést ért el:

Tarjáni-Nagy Zsófia
Hatékony jogorvoslatnak minősül-e az alkotmányjogi panasz? című dolgozatával; témavezetője: Köbel Szilvia egyetemi docens.

Molnár Vanda
A szexuális erőszak mint háborús bűncselekmény a nemzetközi ítélkezési gyakorlat tükrében című dolgozatával; témavezetője: Dobrocsi Szilvia.

Gácser István János
Milyen mértékben szolgálhat mintaként Dél-Tirol autonómiájának intézményrendszere Székelyföld számára? című dolgozatával; témavezetője: Manzinger Krisztián egyetemi adjunktus.

Különdíjasok:

Imre Dániel
A tévedés (error) szabályozása a pandektarendszerben című dolgozatával; témavezetői: Jakab Éva egyetemi tanár és Schlachta Boglárka Lilla tanársegéd.

Szabó Noémi Réka
A fiatalkorú elkövetők és reszocializációjuk színházpedagógiai megoldásai című dolgozatával; témavezetője: Domokos Andrea egyetemi tanár.

Forgács Nikolett
Modern kori rabszolgaság Magyarországon, avagy a kényszermunka hazai gyakorlata című dolgozatával; témavezetője: Domokos Andrea egyetemi tanár és Dorang Zsanett tanársegéd.

Hujder Alina
A hozzáadottérték-adó szabályozásának egyes kérdései Magyarországon és Európában az adójogi jogkövetés erősítése szempontjából című dolgozatával; témavezetője: Bencsik András egyetemi docens.

Tóth Boglárka Krisztina
Állam és gazdaság: Központi árszabályozás a Római Birodalomban című dolgozatával; témavezetői: Jakab Éva egyetemi tanár és Giovannini Máté doktorandusz.

Dolányi Eszter
A kartellek büntetőjogi szabályozása a versenyjog tükrében című dolgozatával; témavezetője: Miskolczi-Bodnár Péter egyetemi tanár.

A Doktoranduszok Országos Szövetségének különdíját Szabó Panni Luca vehette át.

Legjobb opponensnek járó elismerést Porczió Luca hallgatónk az Agrár- és Környezetvédelmi Jogi Tagozatban nyújtott munkájáért, valamint Bodorkós Marcell a Kriminológia Tagozatban végzett közreműködéséért vehetett át.

 

Egyetemünk minden hallgatójának szeretettel gratulálunk az egyes konferenciákon való részvételhez és az elért kiváló eredményekhez!

Szakirányú továbbképzések

Szakirányú továbbképzések

Közösségi Média

Közösségi média

Kultúra, közélet

Rádió

Károli Podcast

Károli Podcast

Károli Klub

Károli Podcast

Könyvtár

Könyvtár logó

Tudomány, kutatás

Tudomány, kutatás

Galéria

galéria, fotógép