A marketing jóval több mint csak maga a reklám – Dr. Simay Attilával beszélgettünk

Reklámok már az ókorban is léteztek különféle formában, a maihoz hasonló modern kampányok pedig az 1800-as években kezdtek elterjedni. A 21. században eljutottunk odáig, hogy a marketing elengedhetetlen eleme a vásárlásösztönzésnek, illetve az életünk minden egyes pillanatában jelen van. A Károli Podcast 29. epizódjában Simay Attilával, a Vállalkozásfejlesztés, Kereskedelmi, Marketing és Kommunikációs Tanszék egyetemi docensével beszélgettünk a vásárlásösztönzéshez bevett technikákról és a felmerülő etikai kérdésekről.

A beszélgetés során azokra a kérdésekre kerestük a választ, mennyire tudatosan célozzák ezek a marketing gyakorlatok a gyermekeket? Hol a határ befolyásolás és manipuláció között? Hogyan tud a fogyasztó ellenállni a marketing gyakorlatoknak?