Az IKT Kutató Központ az egyetem oktatói számára biztosít a kezdőtől a haladó szintig a különböző digitális kompetencia szintek és pedagógiai és kutatási igényeknek megfelelő, személyre szabott kurzusokat.
A továbbképzési rendszer kidolgozását és működtetését az IKT Kutatóközpont a hatályos Intézményfejlesztési Terv (2021–2027) alapján, az oktatói fejlesztési igények és kompetenciák részletes felmérésére építve végzi. Az első, részletes felmérés 2020-ban készült, és évenként új méréssel nyomonkövetve fejlesztjük a képzési rendszert, mely az alábbi elemekből épül fel:
A szisztematikus fejlesztés oktatásinformatikai továbbképzési kurzusok révén valósul meg, mely a KRE minden munkavállalója számára, jellemzően ajánlott jelleggel érhető el, célokhoz igazított képzési módban (személyes jelenlétű, online vagy blended-képzés), és a megfelelő visszacsatolás érdekében kurzusértékeléssel zárul. A részvételről a résztvevők tanúsítványt kapnak, az IKT Kutatóközpont pedig évente kimutatást készít az Egyetem és a Karok Vezetősége részére.
Az IKT Központ javaslatot nyújtott be egy összegyetemi mentorhálózat kiépítésére is, amely jelenleg elbírálás alatt áll. Ez az összegyetemi digitális oktatásmódszertani mentorhálózat a kollégák egymás közötti ismeret- és tapasztalatmegosztásának helyi, kisközösségi támogatására, illetve a kétirányú kommunikáció elősegítésére szolgál a munkavállalók és a képzést irányító IKT Kutatóközpont között. A mentorhálózatba Intézetenként egy kolléga kap meghívást, aki – az Intézetvezető jóváhagyásával – az alábbi tevékenységekben vesz részt:
A képzések az aktuális eszközök használatán túl módszertani elemet tartalmaznak, amely a Pedagógusok Európai Referenciakeretére (DigiCompEdu) épül:
Ennek a keretrendszernek alapján készült el a Tanári Kézikönyv, amely az oktatás alapját adja.
A Kézikönyv minden fejezetéhez külön Moodle-kurzus készül, így az oktatók fejezetenként, modulárisan tudják elsajátítani a legfontosabb ismereteket. A regisztrált és az adott modult elvégző oktatók a képzésről tanúsítványt kapnak.
KÉPZÉSI MÓDOK
A képzési mód az adott képzési célhoz, témához igazodik. Általában 2 x 90 perc képzéseket nyújtunk, melyek azonban a képzés céljától függően bármilyen módon variálhatók az oktatói igények és az adott témának megfelelően:
Képzési mód |
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
személyes jelenlét |
4 x 45 perc |
3 x 45 perc |
2 x 45 perc |
1 x 45 perc |
0 |
online jelenlét (meeting/ kurzus) |
0 |
1 x 45 perc |
2 x 45 perc |
3 x 45 perc |
4 x 45 perc |
Aktuális képzéseink az Ozone kurzusmeghirdetési és adminisztrációs felületen érhetők el, amelyen keresztül az oktatók történik a kurzusok meghirdetése (időpont, téma, oktató, leírás), adminisztrálása (jelentkezések, tanúsítványok), kommunikáció a jelentkezőkkel (üzenőfal, csoportos email), illetve a kurzus értékelése (oktatói visszajelzések, kurzusértékelések).
Az IKT Kutatóközpont továbbá javaslatot tett az Oktatásinformatikai díj bevezetésére, mely egy pénzdíjazású pályázati lehetőség lenne, a kiemelkedő és mások számára is hasznos jó gyakorlatok díjazására, segítve egy közhasznú jó gyakorlat-adatbázis és feladatbank létrehozását is.
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.