Komplex fejlesztési rendszer

Az IKT Kutató Központ az egyetem oktatói számára biztosít a kezdőtől a haladó szintig a különböző digitális kompetencia szintek és pedagógiai és kutatási igényeknek megfelelő, személyre szabott kurzusokat.

A továbbképzési rendszer kidolgozását és működtetését az IKT Kutatóközpont a hatályos Intézményfejlesztési Terv (2021–2027) alapján, az oktatói fejlesztési igények és kompetenciák részletes felmérésére építve végzi. Az első, részletes felmérés 2020-ban készült, és évenként új méréssel nyomonkövetve fejlesztjük a képzési rendszert, mely az alábbi elemekből épül fel:

A szisztematikus fejlesztés oktatásinformatikai továbbképzési kurzusok révén valósul meg, mely a KRE minden munkavállalója számára, jellemzően ajánlott jelleggel érhető el, célokhoz igazított képzési módban (személyes jelenlétű, online vagy blended-képzés), és a megfelelő visszacsatolás érdekében kurzusértékeléssel zárul. A részvételről a résztvevők tanúsítványt kapnak, az IKT Kutatóközpont pedig évente kimutatást készít az Egyetem és a Karok Vezetősége részére.

Az IKT Központ javaslatot nyújtott be egy összegyetemi mentorhálózat kiépítésére is, amely jelenleg elbírálás alatt áll. Ez az összegyetemi digitális oktatásmódszertani mentorhálózat a kollégák egymás közötti ismeret- és tapasztalatmegosztásának helyi, kisközösségi támogatására, illetve a kétirányú kommunikáció elősegítésére szolgál a munkavállalók és a képzést irányító IKT Kutatóközpont között. A mentorhálózatba Intézetenként egy kolléga kap meghívást, aki – az Intézetvezető jóváhagyásával – az alábbi tevékenységekben vesz részt:

  • (1) intézetében összegyűjti és képviseli, továbbítja az oktatók igényeit, szükségleteit, problémáit a Központ felé;
  • (2) egy oktatásinformatikai szakértői közösség részeként rendszeresen részt vesz a megbeszéléseken, tapasztalatcserén, információs anyagok, tutorialok stb. elkészítésében;
  • (3) igény és felkérés esetén oktathat az Egyetem oktatásinformatikai továbbképzéseiben, illetve közös pályázatokban, kutatásokban és publikációk készítésében vehet részt.

A képzések az aktuális eszközök használatán túl módszertani elemet tartalmaznak, amely a Pedagógusok Európai Referenciakeretére (DigiCompEdu) épül:

Ennek a keretrendszernek alapján készült el a Tanári Kézikönyv, amely az oktatás alapját adja.

A Kézikönyv minden fejezetéhez külön Moodle-kurzus készül, így az oktatók fejezetenként, modulárisan tudják elsajátítani a legfontosabb ismereteket. A regisztrált és az adott modult elvégző oktatók a képzésről tanúsítványt kapnak.

KÉPZÉSI MÓDOK

A képzési mód az adott képzési célhoz, témához igazodik. Általában 2 x 90 perc képzéseket nyújtunk, melyek azonban a képzés céljától függően bármilyen módon variálhatók az oktatói igények és az adott témának megfelelően:

Képzési mód

I.

II.

III.

IV.

V.

személyes jelenlét

4 x 45 perc

3 x 45 perc

2 x 45 perc

1 x 45 perc

0

online jelenlét (meeting/ kurzus)

0

1 x 45 perc

2 x 45 perc

3 x 45 perc

4 x 45 perc

 

 

Aktuális képzéseink az Ozone kurzusmeghirdetési és adminisztrációs felületen érhetők el, amelyen keresztül az oktatók történik a kurzusok meghirdetése (időpont, téma, oktató, leírás), adminisztrálása (jelentkezések, tanúsítványok), kommunikáció a jelentkezőkkel (üzenőfal, csoportos email), illetve a kurzus értékelése (oktatói visszajelzések, kurzusértékelések).

 

Az IKT Kutatóközpont továbbá javaslatot tett az Oktatásinformatikai díj bevezetésére, mely egy pénzdíjazású pályázati lehetőség lenne, a kiemelkedő és mások számára is hasznos jó gyakorlatok díjazására, segítve egy közhasznú jó gyakorlat-adatbázis és feladatbank létrehozását is.

 

 

Szakirányú továbbképzések

Szakirányú továbbképzések

Közösségi Média

Közösségi média

Kultúra, közélet

Rádió

Károli Podcast

Károli Podcast

Károli Klub

Károli Podcast

Napi biztatás

Napi biztatás

 

Tudomány, kutatás

Tudomány, kutatás

Galéria

galéria, fotógép