Buda Béla középiskolai pszichológiai verseny

Meghosszabbított jelentkezési határidő: 2024. február 15.

A verseny témaköreit bemutató videók megtekinthetők itt:
Dr. Horváth Áron: Buda Béla Középiskolai Pszichológiai Verseny, illetve "Sportpszichológia" témakör ismertetése
Dr. Kiss Paszkál: "Érzelmek és Közösség szerepe a sikeres életben" témakör bemutatása
Dr. Köteles Ferenc: "Testkép" témakör bemutatása
Dr. Radnóti István: "Online lét lehetőségei és veszélyei" témakör bemutatása

Regisztráció: https://portal.kre.hu/junior-akademia/versenyek/regisztracio/buda-bela/

Pszichológiai verseny szórólap

 

A verseny célja
A Buda Béla középiskolai pszichológiai verseny célja, hogy az érdeklődő diákok projektfeladatok és tárgyi tudást felmérő teszt alapján mélyedhessenek el a pszichológiában. A versenyre egyházi fenntartású iskolába tanuló, 11. és 12. osztályos diákok három fős csapatainak jelentkezését várjuk. A verseny kreativitást, csoportmunkát, kommunikációs készségeket és tárgyi tudást igényel. A kiválasztott csoportok mentorprogram keretében közelebbről is megismerkednek az egyetem oktatóival és diákjaival, a helyezést elért hallgatók pénzjutalmat és plusz pontot kapnak a felvételihez.

Témák
A csoportos verseny során a hallgatók 4, előre meghatározott témakör egyikében végezhetnek el projektfeladatot. A témák: (1.) Sportpszichológia, (2.) Érzelmek és közösség szerepe a sikeres életben (3.) Testkép, (4.) Online lét lehetőségei és veszélyei. Minden témakörhöz tartozik egy oktató a Pszichológia Intézetből, aki járatos az adott témában, és szupervízorként részt vesz a felkészülés segítésében, valamint a beküldött munkák értékelésében:

Dr. Horváth Áron, egyetemi adjunktus: Sportpszichológia

Dr. Kiss Paszkál, habilitált egyetemi docens: Érzelmek és közösség szerepe a sikeres életben

Dr. Köteles Ferenc, egyetemi tanár: Testkép

Dr. Radnóti István, egyetemi adjunktus: Online lét lehetőségei és veszélyei

A verseny fordulói
A verseny során a pályázó csoportok 3 fordulón keresztül mérettetnek meg.

Az első forduló írásbeli, ennek keretében a hallgatók előre megadott szakirodalom alapján tárgyi tudásukról tesznek tanúbizonyságot (online kitöltendő teszt formájában), illetve alap szinten elmélyednek az általuk választott témában (2 oldalas irodalmi összefoglaló beadásán keresztül). Ezek alapján dől el, hogy melyik csapatok jutnak tovább a második fordulóba.

A második forduló célja, hogy a csapatok egy tudományos-ismeretterjesztő stílusú videót készítsenek az általuk választott témában. A felkészülést a KRE BTK Pszichológiai Intézetének mesterszakos hallgatói mentorként, az oktatók szupervízorként segítik. A legkiválóbb munkák kerülnek be a harmadik fordulóban, amely egyben a verseny döntője is.

A harmadik fordulóban, vagyis a döntőben a csapatok a nap elején véletlenszerűen megkapják egy másik csapat által előkészített anyagokat (irodalmi összefoglaló, ismeretterjesztő videó), amely alapján projekt tervet készítenek. Ezt a nap végén röviden prezentálják az oktatókból álló zsűri jelenlétében, akik értékelik a munkákat, és döntenek a helyezésekről.